X
تبلیغات
سمپاد آذربایجان

سمپاد آذربایجان

مرکز استعداد های درخشان علامه جعفری مرند

شغل ها پس از حذف یارانه ها!

 شغلهاي جديد پس از حذف يارانه‌ها!

زیبا کلام گفت: با یارانه یک سال نان می‌شود چهل سال دانشگاه ساخت._ حیات نو

k28kdhrgkjhgkrhkuhguit1.jpg
هفته‌نامهگل‌آقا،

+ نوشته شده در  سه شنبه 1389/09/30ساعت 16:0  توسط سعید  | 

Sony Ericsson SATIO


 
ساير تصاوير
بررسي
مقايسه
نظرخواهي ها

طراحي: 6.65
 
امکانات:6.6
 
عملکرد:6.58
 
(5891 راي)

طراحي
  
امکانات
  
عملکرد
  


تعداد مشاهدات : 884880



Sony Ericsson Satio

*توضیحات : موجودي و قيمت کالاها مربوط به امروز (29 آذر 1389) می باشد.
حدود قیمت
گارانتي اصلي 430000 تومان
گارانتي متفرقه 415000 تومان
مشخصات عمومي
وضعيت : موجود در بازار ایران
تاريخ ارائه : ماه فوریه سال 2009
باند : GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 /HSDPA 900 / 2100
ابعاد : 13.3×55×112 ميليمتر
وزن : 126 گرم
رنگ بندي : مشکی
فرم : ساده
مشخصات صفحه نمايش
نوع صفحه نمايش : TFT
تعداد رنگ قابل نمايش : 16 میلیون رنگ
رزولوشن : 640×360 پيکسل
سايز : 3.5 اينچ
صفحه لمسي : دارد
قابليت autorotate : دارد
مشخصات صداي گوشي
نوع زنگ : پلی فونیک
قابليت پخش موزيک : دارد
قرار دادن mp3 بجاي زنگ : دارد
فرمت هاي قابل پخش صوتي : MP3/WMA/WAV/RA/AAC/M4A
فرمت هاي قابل پخش تصويري : WMV/RV/MP4/3GP
مشخصات حافظه
دفتر تلفن : نامحدود ، به همراه نمایش تصویر تماس گیرنده
حافظه داخلي : 128 مگابايت
درگاه کارت حافظه : MicroSD (TransFlash)
قابليت ارتقاء : 32 گيگابايت
حافظه RAM : 256 مگابايت
مشخصات پردازنده
پردازنده : ARM Cortex A8
سرعت پردازنده : 600 مگاهرتز
ديتا و اينترنت
پورت : USB
اينفرارد : ندارد
بلوتوث : A2DP نسخه 2 با
GPRS : Class 10 (4+1/3+2 slots), 32 - 48 kbps
EDGE : Class 10, 236.8 kbps
HSCSD : دارد
3G : HSDPA, 7.2 Mbps
شبکه بي سيم : Wi-Fi 802.11 b/g
WAP : دارد
xHTML : ندارد
HTML : دارد
ارسال پيام : SMS (threaded view), MMS, Email, Push Email, IM
مشخصات دوربين
دوربين : 12.1 مگاپیکسل
رزولشن عکس : 3000×4000 پيکسل
فوکوس اتوماتيک : دارد
بزرگنمايي اپتيکال : ندارد
بزرگنمايي ديجيتال : 16 برابر
حالت ماکرو : دارد
تشخيص چهره : دارد
تشخيص لبخند : دارد
فلاش : زنون
فيلم برداري : دارد
کيفيت فيلم برداري : VGA
دوربين دوم : VGA
کاهش قرمزي چشم : دارد
Geo-Tagging : دارد
پانوراما : دارد
لرزشگير دست : دارد
موارد ديگر :
امکانات
سيستم عامل : Symbian OS v9.4, Series 60 rel. 5
GPS : AGPS
راديو : FM با RDS
ضبط صدا : دارد
شماره گير صوتي : دارد
فرمان صوتي : دارد
منشي تلفن : ندارد
خروجي هدفون : ندارد
آي فون : دارد
DVB-H : ندارد
push to talk : ندارد
ويرايشگر آفيس : ندارد
نمايش فايلهاي آفيس : دارد
نمايش پي دي اف : دارد
Turn to mute : ندارد
Java : دارد
Motion Sensor :
خروجي TV : دارد
موارد دیگر : - Gesture control
مشخصات باتري
باتري : Standard battery, Li-Po 1000 mAh
زمان مکالمه : 11 ساعت
زمان جانشين : 360 ساعت
+ نوشته شده در  دوشنبه 1389/09/29ساعت 16:27  توسط سعید  | 

مطالبی درباره ی ارسلان قاسمی بازیگر نوجوان ایران

 ارسلان جان کمی از خودت برامون بگو...

ارسلان قاسمی هستم. متولد 1 خرداد ماه 1374 . در اصل باید سال اول دبیرستان را تمام می کردم, اما به خاطر اینکه یک سال دیر به مدرسه رفتم, امسال سال سوم راهنمایی را پشت سر گذاشتم. دو خواهر دارم که یکی 10 سال و اون یکی 12 سال از من بزرگتره و من فرزند آخر خانواده هستم و یه جورایی ته تغاری ام. به همین خاطر همه به من تو خونه توجه می کنند و یه جورایی هوامو دارند. پدرم مدیر عامل شرکت کشتیرانی پرشیا اهرام است و مادرم هم مدیر مهدکودک است. 

* چه طوری بازیگر شدی؟

راستشو بخواین من اصلا به بازیگری فکر نمی کردم. نه اینکه دوست نداشته باشم...نه... ولی اونقدر سنم کم است که اصلا تصویری راجع به این حرفه نداشتم. اما خوب خانم بهاره رهنما از دوستان صمیمی مادرم هستند . وقتی که متوجه شدند آقای جعفری جوزانی دنبال پسر بچه ای با مشخصه ی ظاهری من می گردد از مادرم خواست که برای تست به دفتر ایشون برم. خوشبختانه بعد از تست پذیرفته شدم و افتخار همکاری با یکی از پردانش ترین کارگردانان ایران رو در همون بدو فعالیت کاری داشتم. اما بعد از آن هرچی که می گذشت بیشتر به بازیگری علاقه مند می شدم و اشتیاقم نسبت به این حرفه زیاد می شد. 

* بازیگری به درست لطمه نمی زنه؟

اولین کارم رو حدود 8 سال پیش آغاز کردم و از همون موقع درس و کارم با هم تداخل داشت و باید با برنامه ریزی درست این 2 مقوله را به خوبی و در کنار هم مدیریت می کردم. وقتی برای حضور در یک پروژه مجبورم چند ماهی به مدرسه نرم, قاعدتا از بقیه بچه ها عقب می مونم و باید با تلاش زیاد درس هایی را که عقب مانده ام جبران کنم. برای این منظور در مورد درس های تخصصی مثل ریاضی از معلم خصوصی استفاده می کنم. زمان هایی که وقت داشته باشم, معلم در منزل با من کار می کند و زمان هایی هم که سر کار باشم مجبورم خودم از روی کتاب درس ها رو مطالعه کنم. متاسفانه همین اواخر حدود دو ماه و نیم نتونستم سر کلاس ها حاضر شم و دلیل اونم بازی در سریال " فاصله ها " به کارگردانی آقای سهیلی زاده بود که من در این ملودرام اجتماعی نقش وحید رو بر عهده دارم و در کنار بازیگرانی چون : دانیال حکیمی , حسن جوهرچی, شاهرخ استخری , نیما شاهرخ شاهی ,  مریم کاویانی و فاطمه گودرزی بازی می کنم. خدا رو شکر در هیچ کدام از امتحاناتم تجدید نشدم و خوشبختانه اغلب معلم ها رابطه ی خوبی با من دارند. 

* از بازی در " فاصله ها " راضی هستی؟

بله. خیلی راضی ام و به نظرم نتیجه ی کار خیلی خوب شده. این سریال داستان پرکششی داره و از این که موفق شدم در اون بازی کنم واقعا خوشحالم. 

* ایفا کردن نقش " وحید " برایت سخت نبود؟

نقش " وحید " رو خیلی خوب می شناختم و دور و برم خیلی از این بچه ها رو می شناسم.

* از همبازی شدن با کدام یک از پارتنر ها در این سریال احساس رضایت می کنی؟

با شاهرخ استخری خیلی خوب همکاری می کنیم و در کنار هم رابطه ی دو برادر را به خوبی اجرا می کنیم. البته با نیما شاهرخ شاهی هم خیلی دوست هستم و بازیشو دوست دارم. از کار با آقای دانیال حکیمی و فاطمه گودرزی هم خیلی راضیم و این دو بزرگوار رو خیلی دوست دارم. 

* در انتخاب فیلمنامه با چه کسی مشورت می کنی؟

معمولا وقتی فیلمنامه ای به من پیشنهاد می شه اونو به خونه می برم و پدر و مادرم و خواهر هایم هم اونو می خونن. بعد راجع به اون صحبت می کنیم و اگر احساس کردیم که کار خوبه قبول می کنم. اما هیچ وقت این طور نبوده که نظرات رو بر هم تحمیل کنیم.

* چقدر به تفاوت نقش هایت اهمیت می دهی؟

سعی کردم تا اون جایی که می تونم نقش های متفاوتی را تجربه کنم. از 7 سالگی که وارد بازیگری شدم حدود 25 کار در مدیوم های مختلف سینما , تلویزیون و تئاتر داشتم و همیشه سعی کردم که در نقش هایی ظاهر شوم که مخاطب بتونه منو باور کنه. رشته ی کارگردانی رو هم برای همین انتخاب می کنم که اگر روزی از کار بازیگری کنار کشیدم بتونم در کارگردانی فعالیت هنریم را ادامه دهم. 

* به دستمزد هم اهمیت می دی؟

در بازیگری اصلا به دنبال دستمزد نیستم. کار خوب را به دستمزد بیشتر ترجیح می دهم. در تمام این سال ها هیچ موقع بدون دستمزد کار نکردم. " در چشم باد " هم که کار اولم بود چون 3 سال باید بازی می کردم 3 قرارداد متفاوت امضا کردم. ولی هیچ وقت دوست ندارم که به خاطر پول نقش خوب رو از دست بدم.

* از همبازی شدن با کدوم بازیگر علاقه مندی؟

بالاخره هر بازیگری در حرفش یه سری الگو داره که دوست داره با اونا هم بازی کنه. من شخصا به بازی آقای پرستویی , پسیانی, خانم کریمی و مرحوم شکیبایی خیلی علاقه مندم که از این میان تنها افتخار همکاری با آقای حیایی و خانم کریمی رو داشتم. 

* با کدام یک از بازیگران هم سن و سال خودت رفت و آمد خانوادگی داری؟

علی شادمان, پوریا ابراهیم پور و ترلان پروانه.

* به کدوم درس ها علاقه داری؟

ریاضی و زبان رو خیلی دوست دارم و از درس عربی هم زیاد دل خوشی ندارم. 

* بدترین نمره ای که گرفتی چی بوده؟

در درس ریاضی بود که متاسفانه 5/10 روی کاغذ امتحانم درج شد. دلیلشم این بود که من خبر نداشتم امتحان داریم و به خاطر مشغله ی کاری مدتی سر کلاس حاضر نمی شدم و مباحثی که در امتحان مطرح شده بود رو نخونده بودم و فقط به سوالاتی جواب  دادم که روی آنها مطالعه داشتم.

* در چه رشته ای می خوای ادامه تحصیل بدی؟

دوست دارم در رشته ی کارگردانی ادامه ی تحصیل بدم. چون معتقدم اگر کارگردانی و بازیگری در کنار هم قرار بگیره, نتیجه ی بهتری حاصل خواهد شد. پدرم اصرار داشتند که در رشته ی ریاضی فیزیک ادامه تحصیل بدم. اما وقتی با هم صحبت کردیم به این نتیجه رسیدیم که با توجه به شرایطی که من دارم, اگر در رشته ی هنر تحصیل کنم هم زمان آزادتری خواهم داشت و هم می تونم از این رشته در جهت پیشرفت در کارم هم استفاده کنم. 

* نظرت درباره ی کنکور چیه؟

خوشبختانه تا زمانی که سن من به کنکور بره این آزمون از سیستم آموزشی کشور حذف خواهد شد و فکر می کنم استرس کنکور رو تجربه نخواهم کرد. اما از طرفی چون برای ورود به دانشگاه شرط معدل لحاظ خواهد شد , باید تلاش بیشتری برای بهتر شدن نمرات و در نهایت بالا بودن معدل انجام بدهم.

* از خصوصیات اخلاقیت بگو؟

کلا فردی هستم که زود با همه صمیمی می شم و با همه ارتباط برقرار می کنم. به همین دلیل دوستان زیادی دارم. معمولا در خانه فرد آرامی هستم. ولی خوب یه وقتایی هم حس می کنم زود از کوره در می رم و عصبانی می شم. ولی خوب عصبانی بودنم معمولا زیاد طول نمی کشه و خیلی زود فروکش می کنه. 

* بهترین هدیه ای که تا به حال گرفتی؟

من کلا به کامپیوتر و بازی های رایانه ای خیلی علاقه مندم. البته نه به شدت سهیل سریال " هوش سیاه ". یادمه چند سال پیش که پدرم برام لپ تاپ خرید , حسابی خوشحال شدم. چون من مدت ها بود که تو فکر یه لپ تاپ آخرین مدل بودم. اون هدیه حسابی منو هیجان زده کرد.

* به چه ورزش هایی علاقه داری؟

شنا, فوتبال, اسب سواری و اسکی جزو ورزش های مورد علاقه ام هستند.

                                      

                                    

* رابطه ات با خواهرات خوبه؟

کلا رابطه ی بسیار خوبی با خواهرام دارم و حسابی با اونا صمیمی ام. ولی خوب با خواهر کوچکترم نسبت به بزرگتره صمیمی ترم.

* بهترین تفریح تو چیست؟

سفر . فکر می کنم سفر رفتن در افزودن تجربیات و بالا بردن دانش افراد نقش بسیار زیادی دارد.

* ممنونیم که وقتتو در اختیار ما قرار دادی...

منم از شما ممنونم. 

هر كي اين مصاحبه ارسلان قاسمي رو خواند،حتما نظر بذاره . 

منتظر عكس هاي جديد باشيد.

+ نوشته شده در  سه شنبه 1389/09/23ساعت 18:6  توسط سعید  | 

در سوگ امام حسین

یا اباعبدالله الحسین علیه السلام

 

1) امشب و فردا

امشـب شهـادت نـامه‌ی عشاق، امضا می‌شود

فردا ز خون عاشقان، ایــن دشـت دریا می‌شود

امشب کنار یـکـدگـــر،بنشــستــه آل مـصـطـفـی

فردا پریشان جمع‌شان، چون قلب زهرا می‌شود

امشــب بــود برپــا اگــر، ایـن خـیمه‌ی ثـاراللهی

فردا به دست دشمنــان، برکنده از جــا می‌شود

امــشب صــدای خــواندن قـرآن به گوش آید ولی

فردا صدای الامــان، زین دشــت بــر پــا می‌شود

امشب کنار مادرش، لب تشنه اصغر خفته است

فــردا خـدایــا بستــرش، آغــوش صحـرا می‌شود

امشب که جمع کودکان، در خـواب نــاز آسوده‌اند

فردا به زیر خـــــارها، گـمگــشتـه پیــدا می‌شود

امــشب رقیــه حلــقه‌ء زریــن اگـر دارد به گوش

فردا دریغ ایــن گوشــوار از گــوش او وا می‌شود

امشب بـه خـیـل تشنگان، عباس باشد پاسبان

فردا کنــار علقمــه، بــی دسـت سقّـا می‌شود

امشب که قاسم، زینت گلـــزار آل مصطــفـاست

فردا ز مرکب، سرنگون، ایــن سـرو رعنا می‌شود

امشب گـــرفته در میــــان، اصحـــاب، ثـــارالله را

فـردا عــزیــز فاطمـه، بی یــار و تنــها می‌شود

امشب به دست شاه دشت،باشد سلیمانی نگین

فردا به دست ساربان، این حلقه یغما می‌شود

امــشــب سـر  سِــرّ خــدا بــر دامـــن زینـب بود

فــردا انیس خولی و دیــر نصــــاری مــی‌شود

ترسم زمین وآسمان، زیر و زبر گردد "حسان"

فردا اســــارت نامه‌ی زینب چو اجرا می‌شود

+ نوشته شده در  سه شنبه 1389/09/23ساعت 15:58  توسط سعید  | 

چگونه می توانیم مطالعه ی موفقی داشته باشیم؟

امام علی (ع) فرموده است: «التوفیق و الخدلان یتجاذبان النفس، فایهما غلب کانت فی جیزه; موفقیت و عدم آن، دو عاملی هستند که آدمی را به سوی خود فرا می خوانند، هر کدام بر دیگری پیروز شود، نفس دربند او خواهد بود . » (جلوه های حکمت، ص 116)

موفقیت در هر امری - از جمله تحصیل و امتحان - به عوامل و شرایط مختلفی بستگی دارد . نوشتار حاضر توجهی گذرا و سودمند به عوامل عاطفی و روانی دخیل در مطالعه یا بهداشت روانی مطالعه دارد . امید است برای امتحانات کارساز و مؤثر باشد .

1 . اعتماد

اعتماد به خود و اعتقاد به توانستن، موفقیت و کامروایی را به ارمغان می آورد . به خود اعتماد کنید و معتقد باشید که قادر به انجام کار مورد نظر هستید . هنگامی که شما قدرت فهم یا حافظه ی خود را تضعیف می کنید، به خود یقین کرده اید که بسیاری از چیزها را نخواهید فهمید یا برخی از مطالب فراموش خواهد شد . یادآوری تجربه های موفق قبلی، آغاز حرکت شما برای رسیدن به موفقیت فعلی (امتحان دادن) است .

2 . برنامه ریزی

برای کارهای روزمره ی خود - به ویژه ایام امتحانات - برنامه داشته باشید . برنامه ریزی، همت و پشت کار، پله های موفقیت را تشکیل می دهند . تصمیم بگیرید طبق برنامه عمل کنید و اگر نتوانستید بخشی از کارها را مطابق برنامه ی تدوین شده انجام دهید، مایوس نشوید و کل برنامه را کنار نگذارید .

3 . خون سردی

دلهره و اضطراب، عدم موفقیت را به دنبال دارد، پس لازم است هرگونه دلهره و اضطراب را با ایجاد افکار مثبت و اعتماد به نفس از بین ببرید تا به موفقیت دست یابید .

4 . توجه به مقدار توانایی

هر شخصی بیش از دیگران خود را می شناسد و به میزان توانایی هایش آگاهی دارد، لذا اگر می خواهید دلهره و اضطراب نداشته باشید به مقداری که توانایی دارید از خود انتظار داشته باشید . توقع بیش از انتظار مانع حرکت طبیعی انسان می شود . هرگز خود را با دیگران مقایسه نکنید . نگویید فلان شخص با یک بار مطالعه تمام مطالب را می فهمد و حفظ می کند و حال آن که من باید چندین بار بخوانم تا بفهمم، بلکه بگویید توانایی من در این حد است که برای فهم مطلب مثلا سه بار باید آن را بخوانم، اگر چنین دیدگاهی را در ذهن داشته باشید هرگز دچار دلهره و اضطراب نخواهید شد .

5 . تفکر و اندیشه مثبت

به همه ی مسایل و موضوع های زندگی با نظر مثبت بنگرید . به آن چه که هست فکر کنید، نه آن چه که نیست . تفکر منفی آثار زیان باری در بر خواهد داشت .

6 . احساس رضایت مندی

سعی کنید که پس از مطالعه ی هر مطلب، خود را تقویت و تشویق کنید و احساس رضایت مندی و خودارزش مندی را در خود به وجود آورید . احساس رضایت، نیروی جدیدی به انسان می دهد و ما را برای فعالیت بیشتر آماده می سازد .

7 . تمرکز حواس

برای به خاطر سپردن و یا به یاد آوردن هر مطلب باید تمرکز حواس داشته باشید; به عبارت دیگر، در حالی که حواس شما به چیز دیگری غیر از مطالعه و درس خواندن است چگونه اتنظار دارید که ذهن و حافظه شما را در نگهداری و یادآوری مطالب یاری کنند .

8 . فهمیدن

حتی الامکان سعی کنید که ابتدا مطالب را خوب بفهمید و سپس به خاطر بسپارید زیرا یکی از علل فراموشی، نفهمیدن مطالب در وقت مطالعه است .

9 . فعال بودن

در هنگام مطالعه باید فعال بود . یادداشت برداری، حاشیه نویسی، طبقه بندی و سازمان دادن، برجسته و بارزکردن نکات مهم و به زبان تکرار کردن، از جمله فنونی هستند که انسان را در هنگام مطالعه فعال نگه می دارند و موجب بازدهی بیشتر مطالعه می شوند .

10 . فشار نیاوردن به حافظه

از فشار آوردن به حافظه ی خود و متراکم کردن زمان یادگیری جدا بپرهیزید و در فعالیت های ذهنی بین هر 40 تا 45 دقیقه یک بار به مدت 5 دقیقه تنفس عمیق داشته باشید و به سلول های مغز خود نیرویی تازه ببخشید .

11 . اجتناب از مطالعه ی اجباری

هنگامی که بسیار خسته اید و یا بعد از مدتی مطالعه خسته شده اید و تمرکز حواس شما کمتر شده است، مطالعه ی خود را به اجبار ادامه ندهید; زیرا این امر باعث دلزدگی شما از مطالعه خواهد شد و در ادامه ی مطالعه به زبان شما خواهد بود .

12 . مکان مطالعه

استفاده از یک مکان مشخص برای مطالعه به تمرکز حواس کمک می کند . دمای 20 درجه از جمله ی شرایط مطلوب برای مکان مطالعه است .

13 . وضعیت بدن در هنگام مطالعه

نشستن پشت میز مطالعه بهترین وضعیت است، لذا از دراز کشیدن بپرهیزید که تمرکز را از بین برده و موجب خواب آلودگی می شود .

14 . از بر خواندن

از بر خواندن مطالبی که قبلا یاد گرفته اید برای شخص دیگری که بتواند اشتباهات شما را اصلاح و نواقص آن را گوشزد نماید بسیار مفید است; زیرا به تثبیت مطالب در ذهن، کمک فراوانی کرده و بازخوانی آن ها از حافظه آسان تر خواهد شد .

15 . تمرکز نیرو

برای آن که بتوانید بر خویش مسلط شوید باید بتوانید نیروی خود را در مسیر هدف از پیش تعیین شده (امتحانات پایان ترم) متمرکز کنید و در مدت کوتاه امتحانات از انجام کارهای غیرضروری و حتی ضروری قابل تاخیر، اجتناب ورزید .

16 . تغذیه مناسب; اعم از غذا و اکسیژن

ذهن آدمی هم چون دیگر اعضای بدن برای فعالیت های روزانه ی خود به مواد غذایی و اکسیژن کافی نیاز دارد، به ویژه در ایام امتحانات که بدن و مخصوصا مغز فعالیت بیشتری دارند تغذیه ی مناسب یکی از مهم ترین عوامل موثر در افزایش کارایی ذهن، حافظه و به طور کلی یادگیری است . کسی که بدون خوردن صبحانه از منزل خارج شده و تا ساعت ده صبح در کتاب خانه مشغول مطالعه است، چگونه توقع دارد که مطالب را آن چنان که خود می خواهد، بفهمد!؟

17 . سلامت و آرامش ذهنی و عاطفی

وجود سلامت و آرامش ذهنی و عاطفی شرط اصلی مطالعه ی خوب و سودمند است بنابراین باید تلاش کنید که با ایجاد وفقیت بیش از پیش خود در امر تحصیل بیفزایید .

اشاره:

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به کتاب های زیر مراجعه فرمایید:

- بیابان گرد، اسماعیل، اضطراب امتحان .

- حکیم آبادی، منصور، چگونه امتحان بدهیم؟

- خادمی، عین الله، مطالعه ی روشمند .

+ نوشته شده در  دوشنبه 1389/09/22ساعت 13:48  توسط سعید  | 

سمپاد

سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان

 سازمانی است که بر امور تحصیلی دانش‌آموزان مستعد و با بهره هوشی بالا نظارت می‌کند. این سازمان را به اختصار سمپاد هم می‌گویند. اما در زبان عمومی و بین دانش آموزان به موسسه تیزهوشان معروف است. این سازمان دارای مدرسههای راهنمائی، دبیرستان و پیش دانشگاهی دخترانه و پسرانه در شهرهای پرجمعیت تر است. سمپاد دانش‌آموزان خود را در دو مقطع راهنمائی و دبیرستان از طریق آزمون‌های سراسری که عمدتاً مبتنی بر ارزیابی هوش، دانش ریاضیات و علوم است انتخاب می‌کند. گزینش در مدارس سمپاد بر اساس آزمون و در دو مقطع راهنمایی و دبیرستان برگزار می‌شود.

تاریخچه

در سال ۱۳۵۵ دو مرکز آموزش موسوم به تیزهوشان توسط دکتر برومند و زیر نظر مستقیم کارشناسان آموزشی آمریکایی پایه گذاری شد..

از انقلاب ۱۳۵۷ تا سال ۱۳۶۶ این دو مرکز دخترانه (علامه حلّی) و پسرانه (شهید اژه‌ای) زیر نظر دفتر کودکان استثنایی فعّال بودند، امّا هر لحظه امکان تعطیل شدن این مراکز وجود داشت. آموزگاران این دو مرکز اغلب دانش‌آموزان همین مراکز در دوران قبل از انقلاب ۱۳۵۷ بودند.

در سال ۱۳۶۶ اساسنامه سمپاد توسط میر حسین موسوی نخست وزیر وقت تصویب شد و این سازمان تحت نام سمپاد با ۲ مرکز و ۸۰۲ دانش آموز به آموزش و پرورش پیوست؛ و جایگاهی متسحکم تر یافت. [۲] مدارس پسرانه تهران به نام مدارس علامه حلی و مدرسه دختران تهران به نام فرزانگان نامیده شد. فارغ التحصیلان سمپاد عمدتا در دانشگاه‌ها قبول می‌شوند. بخش مهمی از این دانش آموزان در دانشگاه‌های واقع در تهران و در رشته‌های مهندسی پذیرفته می‌شوند. سمپاد تا چند سال پیش صرفاً در رشته‌های ریاضی-فیزیک آموزش می‌داد اما اخیراً رشته‌های دیگر را هم در حجمی محدود دائر کرده‌است.

در سال ۱۳۶۷، جواد اژه‌ای ریاست هیأت امنای سازمان را برعهده گرفت. در طول ۲۱ سال، این سازمان مدارس زیر مجموعهٔ خود را در استان‌های مختلف گسترش داد. طبق آخرین آمار، در سال تحصیلی ‎۱۳۸۳-۸۴، تعداد ۹۹ مرکز راهنمایی و ۹۸ دبیرستان تحت پوشش سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان بوده‌اند.[۳].

در اسفندماه ۱۳۷۹، با تصویب «قانون تجمیع» از سوی شورای عالی اداری، اختیار مدارس تحت پوشش سازمان تا حد زیادی خصوصاً در شهرستان‌ها به سازمان آموزش و پرورش استان واگذار شد. اکنون، رییس سازمان، براساس اجازه‌نامه‌ای از سوی وزیر آموزش و پرورش تنها بر مدارس تهران اعمال مدیریت می‌کند.

در سال ۱۳۸۷ جواد اژه‌ای برکنار شد. و محمد اعتمادی، عضو سابق هیئت امنا و رئیس اسبق دانشگاه صنعتی شریف، ریاست سمپاد را عهده دار شد. اما بعد از یک سال استعفا داد و سازمان مدتی را بدون مدیر سپری کرد. سرانجام در ۲۱ دی ماه سال ۱۳۸۸ ، با حکم آقای حاجی بابایی، وزیر آموزش پرورش، محمدعلی غفاری به ریاست سمپاد انتخاب شد. جواد اژه‌ای ، صاحب امتیاز نشر سمپاد و سایت رسمی سازمان (nodet.net) بود و بعد از جداشدن اواز سازمان ،نشر سمپاد از سازمان جدا شد و سازمان اقدام به تغییر سایت رسمی اش نمود. هم اکنون دو سایت سمپادپرتال و آموزش سمپاد به طور رسمی فعالیت می‌کنند اما این سایت‌ها نیز در اختیار سازمان نیستند و به طور شخصی ثبت شده‌اند.اماوزارت اموزش وپرورش برای ثبت نام هاواعلام نتایج آزمون‌های مراحل اول و دوم ورودی‌های تکمیلی و راهنمایی وگرفتن کارت ورود به جلسه آزمون‌های سازمان سایت[www.sampad.medu.ir]درسال ۱۳۸۸راه انداخت

مدارس سمپاد

استان آذربایجان شرقی

  • راهنمایی فرزانگان تبریز
  • راهنمایی و دبیرستان شهید بهشتی مراغه
  • دبیرستان فرزانگان مراغه
  • مرکز آموزش راهنمایی و دبیرستان علامه جعفری مرند
  •  
  • مرکز آموزش راهنمایی و دبیرستان فرزانگان مرند
  • دبیرستان علامه حلی بناب
  • دبیرستان فرزانگان بناب

استان آذربایجان غربی

  • مرکز آموزشی راهنمایی/دبیرستان شهید بهشتی میاندوآب
  • دبیرستان شهید دکتر بهشتی ارومیه
  • دبیرستان فرزانگان ارومیه
  • دبیرستان فرزانگان۲ ارومیه
  • دبیرستان طلایه داران ارومیه

استان اصفهان

استان بوشهر

استان تهران

استان خراسان شمالی

استان خراسان جنوبی

  • مرکز آموزشی فرزانگان حضرت زینب بیرجند
  • مرکز آموزشی شهید بهشتی بیرجند

استان خراسان رضوی

  • مرکز آموزشی فرزانگان۱ مشهد
  • مرکز آموزشی شهید هاشمی نژاد۲ مشهدبه آدرس [www.hnsch.ir]
  • مرکز آموزشی شهید هاشمی نژاد مشهد
  • مرکز آموزشی فرزانگان۱ تربت جام
  • مرکز آموزشی فرزانگان۲ تربت جام
  • مرکز آموزشی فرزانگان۳ مشهد به آدرس [www.farzan3.ir]
  • مرکز شهید بهشتی تربت حیدریه
  • مرکز راهنمایی و دبیرستان و پیش دانشگاهی شهید بهشتی نیشابور
  • مرکز راهنمایی و دبیرستان و پیش دانشگاهی فرزانگان نیشابور
  • مرکز آموزشی شهید بهشتی تربت جام
  • فرزانگان نیشابور
  • مرکز آموزشی شهید بهشتی سبزوار
  • مرکز آموزشی طلایه تربت جام

استان خوزستان

  • مرکز آموزشی پسرانه شیخ انصاری دزفول
  • مرکز آموزشی دخترانه فرزانگان دزفول
  • مرکز آموزشی پسرانه طلایه داران اهواز
  • راهنمایی و دبیزستان پسرانه شهیدبهشتی اهواز
  • راهنمایی و دبیزستان دخترانه فرزانگان اهواز

استان زنجان

  • راهنمایی، دبیرستان و پیش دانشگاهی فرزانگان زنجان
  • راهنمایی، دبیرستان و پیش دانشگاهی شهید بهشتی زنجان

استان سمنان

  • مرکز راهنمایی و دبیرستان و پیش دانشگاهی شهید بهشتی سمنان
  • مرکز راهنمایی و دبیرستان و پیش دانشگاهی فرزانگان سمنان
  • مرکز راهنمایی و دبیرستان و پیش دانشگاهی شهید بهشتی شاهرود
  • مرکز راهنمایی و دبیرستان و پیش دانشگاهی فرزانگان شاهرود

استان سیستان و بلوچستان

  • مجتمع آموزشی فرزانگان زاهدان

استان فارس

  • مرکز آموزشی استعدادهای درخشان شهید دستغیب شیراز (ناحیه ۲)
  • مرکز اموزشی استعدادهای درخشان شهید دستغیب شیراز (ناحیه ۱)
  • مرکز آموزشی استعدادهای درخشان فرزانگان شیراز (ناحیه ۲)
  • مرکز آموزشی استعدادهای درخشان فرزانگان حضرت زینب شیراز (ناحیه ۴)
  • مرکز آموزشی استعدادهای درخشان ملاصدرا (ناحیه ۳)
  • مرکز آموزشی استعدادهای درخشان فرزانگان شیراز (ناحیه ۱)
  • مرکز آموزشی استعدادهای درخشان شهید بهشتی لارستان
  • مرکز آموزشی فرزانگان لارستان
  • مرکز آموزشی راهنمایی فرزانگان کازرون
  • مرکز آموزشی دبیرستان و پیش دانشگاهی فرزانگان کازرون
  • مرکز آموزشی راهنمایی امام حسین(ع) کازرون
  • مرکز آموزشی دبیرستان و پیش دانشگاهی امام حسین(ع) کازرون

استان قزوین

مرکز آموزشی شهید بابایی قزوین (پسرانه)

مرکز آموزشی فرزانگان قزوین (دخترانه)

استان قم

استان کرمان

استان کرمانشاه

استان گلستان

  • راهنمایی و دبیرستان و پیش دانشگاهی شهید شهید بهشتی گنبد کاووس (پسرانه)
  • راهنمایی و دبیرستان و پیش دانشگاهی فرزانگان گنبد کاووس (دخترانه)
  • راهنمایی و دبیرستان و پیش دانشگاهی فرزانگان گرگان(دخترانه)
  • راهنمایی و دبیرستان و پیش دانشگاهی شهید بهشتی گنبد کاووس (پسرانه)

استان گیلان

  • راهنمایی، دبیرستان و پیش دانشگاهی میرزاکوچک خان[۱]
  • راهنمایی، دبیرستان و پیش دانشگاهی فرزانگان رشت
  • راهنمایی، دبیرستان و پیش دانشگاهی شهید بهشتی لنگرود[۲]
  • راهنمایی، دبیرستان و پیش دانشگاهی فرزانگان لنگرود
  • راهنمایی و دبیرستان دارالفنون شهید بهشتی لاهیجان
  • راهنمایی و دبیرستان فرزانگان امام رضا (ع) لاهیجان

استان لرستان

  • مرکز آموزشی شهید بهشتی خرم‌آباد (پسرانه)
  • مراکز آموزشی فرزانگان خرم‌آباد (دخترانه)
  • مجتمع آموزشی شهید بهشتی بروجرد(پسرانه)
  • مجتمع آموزشی فرزانگان بروجرد(دخترانه)

استان مازندران

  • مرکز آموزشی فرزانگان۲ ساری
  • مرکز آموزشی شهید بهشتی قائمشهر
  • مرکز آموزشی فرزانگان قائمشهر
  • مرکز راهنمایی و دبیرستان شهید بهشتی پسرانه تنکابن
  • مرکز راهنمایی، دبیرستان و پیش دانشگاهی فرزانگان بابل
  • مرکز راهنمایی، دبیرستان و پیش دانشگاهی شهید بهشتی بابل
  • مرکز راهنمایی و دبیرستان فرزانگان آمل
  • مرکز راهنمایی و دبیرستان شهید بهشتی آمل
  • مرکز راهنمایی و دبیرستان شهید بهشتی ساری
  • مرکز راهنمایی و دبیرستان شهید بهشتی۲ ساری (طلایه داران)

استان مرکزی

  • راهنمایی، دبیرستان و پیش دانشگاهی علامه حلی اراک
  • راهنمایی، دبیرستان و پیش دانشگاهی فرزانگان اراک

استان هرمزگان

  • راهنمایی، دبیرستان و پیش دانشگاهی شهید حقانی بندر عباس
  • راهنمایی ، دبیرستان و پیش دانشگاهی فرزانگان بندر عباس

استان همدان

  • دبیرستان دخترانه فرزانگان همدان

دبیرستان و راهمنمایی پسرانه علامه حلی همدان

استان یزد

  • دبیرستان شهید صدوقی یزد
  • مرکز آموزشی فرزانگان یزد

+ نوشته شده در  پنجشنبه 1389/09/18ساعت 17:18  توسط سعید  | 

مزایای کم بودن سرعت اینترنت

سلام

میدونم تا حالا هزار تاچیز درباره ی فواید سرعت اینترنت خوندین ولی این مطلب تکه!مزایای کم بودن سرعت اینترنت!

اولا؛ سرعت زیاد موجب تصادف میشه و اونوقت که در تلفات اینترنتی هم مثل تلفات جاده ای تو دنیا اول بشیم

دوما؛ عجله کار شیطونه! حالا چه کاریه که سه سوته سایتها بیان بالا. چیزی که اینجا زیاده،وقته. سه ساعت تو صف بانک وایمیستین؛ از صبح تا ظهر به خاطر یه امضا یه اداره رو زیرو رو میکنین؛ چند ساعت هم تو وب معطل بشین! به جایی که بر نمی خوره؟!

سوما؛ اصلا مهم نیست که ما مثل لاک پشت تو وب حرکت میکنیم و به اطلاعاتی که بقیهء ملل الان بهش رسیدن ما پنج هزار سال دیگه بهش میرسیم؛ مهم اینه که به این اطلاعات می رسیم!

چهارما؛ هیچ میدونین از کنار این سرعت پایین چندین نفر نون میخورن؟!

_به خاطر هزینهء اتصال به وب؛ کارمندان مخابرات و خانواده شان

_به خاطر برق مصرفی کامپیوتر؛ کارمندان اداره برق و خانواده شان

_به سبب کمر درد ناشی از نشتن زیاد پشت میزpc؛ دکتر های ارتوپد و خانواده شان

_به خاطر اعصاب خراب؛ دکترهای مغز و اعصاب و خانواده شان

_به سبب هزینهء گچ گرفتنِ اکثر اعضای بدن به خاطر مشت و لگدهای پدر گرامی بعد از مشاهدهء قبض تلفن؛ کارکنان بیمارستان و دکتران فیزیوتراپ به همراه خانواده هایشان

پنجما؛ سرعت پایین ابنترنت باعث میشه کاربران ساعتها تو وب سرشون گرم باشه و به نوعی سر کار هستن(کارآفرینیِ خاموش).

ششما؛ اصلا کی گفته سرعت اینترنت پایینه؟! خیلی هم خوبه! خیلی از کشورها هستن که حسرت سرعتِ اینترنت مارو میخورن.
 

 هفتما؛ شما که نمیخواید جماعتی رو از نون خوردن بندازید . بالاخره هرچی باشه آجر کردن نون مردم کار قشنگی نیست ؛پیفه ؛ اخه !


هشتما؛ من نمیدونم چرا جوونا اینقدر بی بصیرت شدن؟! آخه وب گردی هم شد کار؟! آخه اینترنت هم شد وسیلهء اساسی؟! برید دنبال کارهای مهمتر مثل. مثل.. مثل... نمیدونم مثل چی، ولی برید دنبال کارهای مهمتر.


+ نوشته شده در  پنجشنبه 1389/09/18ساعت 16:53  توسط سعید  | 

شاد باشید!

کي مي‌خواد مدير بشه؟
سرگرمي
modiriyat7856t876y8574687final.jpg

از مدير بودن همه تصوري ايده‌آلي در ذهن دارند: پشت يک ميز خيلي بزرگ لم مي‌دهيم، يک فنجان قهوه در دستمان مي‌گيريم،‌ هردستوري بدهيم بقيه انجام مي‌دهند و آخر ماه هم مقدار زيادي پول به خانه مي‌بريم. اما نه مديريت به اين آساني است و نه مدير شدن به اين سادگي. اگر مي‌خواهيد بفهميد که چقدر شانس مدير شدن داريد، ‌به سوالهاي زير جواب بدهيد و بعد به جوابهاي اصلي نگاه کنيد. نتيجه را هم توي دل خودتان نگهداريد و دنبال يک شغل ديگر بگرديد.

سوالها:
1- از شما خواسته شده یک زرافه را در یخچال قرار دهید. چطور این کار را انجام می‌دهید؟
2- حال از شما خواسته شده یک فیل را در یخچال قرار دهید. چه می‌کنید؟
3- شیرشاه یک کنفرانس برای حیوانات جنگل ترتیب داده است که به جز یک حیوان، همگی حیوانات در آن حضور دارند. آن یک حیوان غایب کیست؟
4- باید از یک رودخانه عبور کنید که محل سکونت کروکودیل هاست. شما قایق ندارید. چه می‌کنید؟
+ نوشته شده در  پنجشنبه 1389/09/18ساعت 14:31  توسط سعید  | 

گوشی های نسل آینده













 

جالبند!

+ نوشته شده در  پنجشنبه 1389/09/18ساعت 14:20  توسط سعید  | 

کمی بخندیم!

رابطه نمره و سواد بابا

hosein-golmozhde788574875.jpg

پدر و مادر باسواد
پسر: بابا جون! پس چرا به جای امضا پای کارنامه‌ام انگشت زدی؟
پدر: آخه دوست ندارم که معلمت فکر کنه کسی با این نمره‌ها می‌تواند پدر و مادر با سواد داشته باشه!

***

ویروس
دکتر، پسر کوچولویی را که حسابی مریض شده بود ملاقات می‌کند و توضیحاتی راجع به بیماریش به او می‌دهد. مادر از او می‌پرسد:
پسرم متوجه شدی؟
پسر:-  نه!
مادر: خوب! همه چیز با یک ویروس شروع شده...
پسر: یعنی حالا به یک مادر بُرد تازه احتیاج دارم؟

***

فايده دعا قبل از غذا
معلم: فسقلی بگو ببینم. تو قبل از غذا خوردن دعا می‌کنی؟
فسقلی: نه خانم احتیاجی نیست. آخه مامانم آشپز خیلی خوبیه
+ نوشته شده در  پنجشنبه 1389/09/18ساعت 14:17  توسط سعید  | 

مربع گم شده

مربع گم‌شده
سرگرمی

مریم افتخاری
سرگرمي زير يك نوع بازي رياضي به نام معماي مربع گمشده است، معمای مربع گم‌شده معمایی متاثر از خطای دید است و در کلاس‌های درس ریاضیات برای به کارگیری تجسم هندسی دانش‌آموزان مطرح می‌شود.
این پازل دو ترکیب از اشکالی را نشان می‌دهد که ظاهراً هر دو یک مثلث قائم‌الزاویه هستند. اما یکی از آنها یک مربع 1×1 فضای خالی دارد، شما بايد جاي مثلثها و بقيه اشكال را جوري تغيير دهيد كه يك مربع در فضا بماند بدون اينكه در تصوير تغييري ايجاد شود.

Missing_Square_Animation.jpg
+ نوشته شده در  پنجشنبه 1389/09/18ساعت 14:13  توسط سعید  | 

تلویزیون های LED

تلویزیون های ال ای دی (نامی که شرکتهای سامسونگ، توشیبا، فیلیپس و ال جی از آن استفاده کرده اند) نام تلویزیون LCD است که بجای لامپ فلورسنت از سیستم نورافشانی LED استفاده می کند. البته این تلویزیون ها بطور 100 درصد LED نیستند و نباید این نام به آنها اطلاق شود. نمایشگرهای واقعی LED همچنان برای نمایشگرهای بزرگ در استادیوم ها و اهداف تجاری استفاده می شود.
 
مقایسه بین نمایشگر LED و LCD معمولی
 
-تصویر در LED بسیار روشنتر است و کنتراست بسیار بهتری دارد و نقاط سیاه در آن عمیق ترند.
-با سیستم نوردهی Edge-LED ضخامت آنها بسیار کم است، بطوریکه LED های موجود در بازار کمی بیش از 25 میلیمتر هستند!
-آنها برق بسیار کمتری مصرف می کنند. در مقایسه بین LED و LCD هم سایز، مصرف برقشان 40 درصد کمتر است.
-طیف رنگ در آنها وسیع تر است بخصوص وقتی از تکنولوژی نوردهی RGB-LED استفاده شده باشد.
-فرکانس تغییر تصویر در آنها بالاتر است.
-آلودگی محیط زیستی کمتری دارند.
 
تاریخچه: شرکت سونی اولین شرکتی بود که در سال 2005 این مدل تلویزیون خانگی را به بازار عرضه کرد.
 
تشخیص و ایجاد تمایز بین LCD که از طریق لامپ فلورسنت نوردهی میکند با LED که از دیودهای نورانی استفاده می کند بسیار مهم است انقدر که در انگلستان شرکت سامسونگ در تبلیغاتش اجازه ندارد از لفظ LED TV استفاده کند مگر اینکه توضیحی درباره شیوه نوردهی در آن به بیننده بدهد.
 
در این تکنولوژی دیودهای پیشرفته و بسیار کوچکی در پشت پنل LCD گذاشته می شود. شرکت سونی در مدل سونی براویا ی خود در سپتامبر 2008 از این تکنولوژی استفاده کرد. امروزه استفاده از LED بخاطر افزایش عمر نمایشگر و صرفه جویی انرژی به صرفه تر از نمایشگرهای پلاسماست. همینطور در آنها از جیوه نیز استفاده نشده است و در آن از عناصر دیگری مانند گالیوم و آرسنیک استفاده شده است.
 
به دلیل وجود دیود نورانی که سرعت خاموش و روشن شدن در آن زیاد است، خاموش و روشن شدن تصویر در این نمایشگرها بسرعت انجام می گیرد و به لحاظ علمی کنتراست بهتری دارد. آنها می توانند وقتی LED خاموش است رنگ مشکی عمیق و وقتی روشن است، روشنایی بالایی ایجاد کنند.
+ نوشته شده در  پنجشنبه 1389/09/18ساعت 14:0  توسط سعید  | 

تاریخچه و اطلاعاتی در مورد شرکت نوکیا

نوکیا

نوکیا یک شرکت چند ملیتی در حوزه ارتباطات می‌باشد که برروی نقاط کلیدی مخابرات سیمی و بیسیم تمرکز کرده‌است. هم اکنون نوکیا بزرگ‌ترین سازنده تلفن همراه در جهان است که در حدود ۳۸٪ از بازار موبایل را در نیمه دوم سال ۲۰۰۷ در اختیار دارد. همچنین این شرکت لوازم و تجهیزات مورد نیاز تلفن ثابت، ISDN، دسترسی به پهن‌باند، VoIP و WLAN را نیز تولید می‌کند.

ساختمان اصلی نوکیا در شهر اسپو یک شهر در نزدیکی هلسینکی، پایتخت فنلاند، قرار دارد. مراکز تحقیقات نوکیا در سراسر جهان از قبیل پکن، بوداپست، بوخوم، پالو آلتو، کالیفرنیا و کمبریج، ماساچوست قرار دارند. کارخانه‌های بزرگ نوکیا در سالو، فنلاند؛ پکن، چین؛ دونگ‌گوآن، چین؛ چنای، هند؛ کوماروم، مجارستان و منطقه روهر در آلمان قرار دارند

تاریخچه

 قبل از حوزه مخابرات

چیزی که هم اکنون ما به عنوان نوکیا می‌شناسیم، در سال ۱۸۶۵ به عنوان یک شرکت تبدیل چوپ به ورقه‌های کاغذ توسط Knut Fredrik Idestam در حاشیه Tammerkoski در شهرستان Tampere در جنوب غربی فنلاند تأسیس شد. بعدها شرکت به اطراف رود Nokianvirta در نوکیا(شهر) که منبع بهتری برای تولید نیروی هیدرولیک بود، تغییر مکان داد. این همان نامی است که این شرکت هم اکنون از آن استفاده می‌کند. شرکت نوکیا که در سال ۱۸۶۷ ساخته شد به چند بخش از جمله تولید محصولات کاغذی، دوچرخه و تایر اتومبیل، کفش، رایانه‌های شخصی، کابل‌های ارتباطی، تلویزیون، لوازم برقی، باطری، آلمینیوم و .. تقسیم شد.

 حوزه مخابرات

زمینه ورود به نوکیا فعلی با تشکیل بخش الکترونیک در قسمت کابل‌ها در سال ۱۹۶۰ ایجاد شد. در سال ۱۹۶۷ این بخش به قسمت جداگانه تبدیل شد و شروع به تولید لوازم مخابرات کرد.

در سال ۱۹۷۰، نوکیا با ساختن Nokia DX۲۰۰ که یک سوئیچ دیجیتال تلفن بود، بیشتر در زمینه مخابرات درگیر شد.

در سال ۱۹۸۰ نوکیا یک سری از کامپیوترهای شخصی که میکرومیککو نام داشت، تولید کرد. گرچه قسمت رایانه‌های شخصی به شرکت ICL فروخته شد که این شرکت بعدها یک قسمتی از فوجیتسو شد.

 عصر ارتباط از راه دور

آنچه که امروزه نوکیا تاسیس کرده‌است در سال ۱۸۶۵ به عنوان یک کارخانهٔ تولید کنندهٔ مغز چوب توسط Fredrik Idestam روی بانک‌های tammerkoski بنیان نماده شدوسپس در شهر tampere در جنوب غربی فنلاند رشد یافت.کمپانی ای در شهرک نوکیا کنار رود nokianvirta که بهترین منبع تولید نیروی آبی است بازسازی شد.نامی را که امروزه به کار می‌رود از این رودخانه گرفته‌است.واژهٔ نوکیا از رود جاری در مر کز شهر نشات می‌گیرد .خود رود از کلمهٔ قدیمی فنلاندی به معنی جانورخزدار تیره رنگ ،که در ان محل ،نوکیا سمور و بعدها سمور تاج نامیده شد. فعالیت‌های کارخانهٔ فنلاندی در زمینهٔ لاستیک در اوایل قرن بیستم تاسیس شد و با به کار گیری نووکیا و شاخه اش شروع به کار کرد. شرکت نوکیا در سال ۱۹۶۷ افتتاح شد.کمپانی جدید بخش‌های مختلفی داشت در یک زمان به تولیدات لاستیک دوچرخه و ماشین و کفش و کامپیوترهای شخصی و کاب

ل‌های مخابراتی وتلویزیون،ماشین‌های تولید برق،خازن‌ها ،آلومینیم و غیره داشت.

 دوران مخابراتی

پایه کارخانهٔ فعلی نوکیا بنا شد با ساخت بخش الکترونیکی و زیر بخش کابلی در دهی ی ۱۹۶۷ این بخش از بخش‌های دیگر جدا شدو شروع به تولید وسایل ارتباط از راه دور کرد.

 نخستین تلفن همراه

Mobira Cityman 200 گوشی نوکیا مدل

نوکیا به عنوان تکنولوژی مخابراتی رادیویی موبایل ارتش و تجاری تولید شد.در دههٔ ۱۹۶۰ هنگامی که در سال ۱۹۶۴ نوکیا به صورت همزمان با salora oy به عنوان رادیوی VAF گسترش یافت و سپس در ۱۹۷۱ به عنوان گوشی ARP در سال ۱۹۷۹ با ادغام دو کمپانی منجر به تاسیس موبیرا اوی شد. موبیرا شروع به گسترش موبایل برای شبکهٔ استاندارد NMT کرد و در دههٔ ۱۹۸۰ در سال ۱۹۸۲ اولین گوشی ماشین ابداع شد. نوکیا در سال ۱۹۶۴ صد درصد کارخانه را صاحب شد و شاخه ارتباط از راه دور کمپانی را به اسم نوکیا موبیرا اوی تغییر داد.موبیرا تاکمن در سال ۱۹۸۴ اولین گوشی‌های موبایل دنیا را صاحب شد در سال ۱۹۸۷ نوکیا یکی از گوشی‌های همراه اولیه دنیا را معرفی کرد موبیرا تاکمن ۹۰۰ زمانی که موبیرا سناتور در سال ۱۹۹۲ وزنی به اندازه ۹و۸ گیلوگرم داشت وتاکمن وزنی زیر ۵ کیلو گرم و موبیرا تاکمن وزنی زیر ۸۰۰گرم همراه با باطری داشت.قیمت ان ۲۴۰۰۰مارک فنلاند تقریبا معادل ۴۵۶۰یورو است.

 درگیری در GSM

تلفن همراه نوردیک اولین گوشی استاندارد تلفن دنیا به عنوان رومینگ بین‌المللی شناخته شد و تجارت ارزشمندی برای نوکیا ، شرکت کردن نزدیک برای گسترش سیستم اصلی برای ارتباط موبایلی(GSM) بود.این یک استاندارد دیجیتالی بود که به تلفن دنیا در دههٔ ۱۹۹۰ و اوایل سال ۲۰۰۶ با بیش از ۲ بیلیون موبایل تلفن برکل دنیا چیره شد و حدود هشتاد درصد موبایل تولیدی ان در بیش از 2۰۰ کشور دنیا وجود داشت ، اولین تلفن تجاری GSM در سال ۱۹۹۱ در هلسینگ سینس در شبکه دنیا به وسیلهٔ نخست وزیر فنلاند هری هولکری با به کارگیری گوشی‌های دنیا به دست آمد.

 مسایل شبکه

Nokia N95 front & back.jpg

در دههٔ ۱۹۷۰ نوکیا شامل صنعت ارتباط از راه دور با گسترش نوکیا DX۲۰۰ یک سوییچ دیجیتال برای ارتباط تلفنی شد در سال ۱۹۸۲ سوییچ DX۲۰۰ اولین سوییچ تلفن دیجیتال دنیا شد که کاربرد عملیاتی داشت DX۲۰۰ به عنوان اسب بارکش شبکهٔ دنیا شد ساختمان قابل انعطاف یا مناسب اندازهٔ قابل ساخت تا به تولیدات سوییچ‌های مختلفی گسترش یابد . برای دههٔ ۱۹۷۰ شبکهٔ نوکیا شبکهٔ تولید وسایل نوکیا مجزا شد به تلفنو، شرکتی که صاحب شرکت‌های مرجع و شرکت صاحب ایالت فنلاندی بود شریک‌هایش را به شرکت دنیا فروخت اسم آن به ارتباطات از راه دور دنیا تغییر یافت در دههٔ ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ سیستم پیام رسانی برای نیروی دفاع فنلاند را گسترش داد.

 وسایل

مدل‌های 9000, 9110, 9210 و 9500

تقسیم بندی وسایل در تلفن‌های موبایل اصلی ترکیب شده‌است با زیر بخش‌های مجزا سازنده به عنوان مالتی مدیا یا سری N یا سری E به عنوان وسایل هسته‌ای کنترل شدهٔ R&Bبه عنوان تکنولوژی platforms نامیده می‌شود این تقسیم بندی یک عمومیت با صدای موبایل و داده در حول رنج و سعی از وسایل موبایل فراهم می‌کند با صدای زیاد گوشی‌ها و یا وسایل موبایل مصرف کننده و کلاس‌های سری و سری Eبسیار گران قیمت وسایل براساس تکنولوژی سلولی در چهار سال اول ۲۰۰۶ نوکیا بیش از ۱۵ میلیون تلفن موبایل MP۳فروخت که این به این معنی است که نوکیا نه تنها فراهم کنندهٔ جهانی تلفن همراه است بلکه باور شده‌است که نوکیا اخیرا شرکت کوداک را در تولید دوربین و گرفتن بیشترین نقاط دنیا جلو زده‌است هم چنین نوکیا امروزه به عنوان فراهم کنندهٔ player‌های صوتی دیجیتال یا MP۳ هاو فروش وسایلی مانند Ipot از Apell شرکت دارند در اواخر سال ۲۰۰۷ دنیا بیش از ۴۴۰ میلیون گوشی را که ۴۰ درصد گوشی‌های اصلی فروش تلفن را بود مدیریت کرد.

 بازارها

سازمان دهی مصرف کننده‌ها و بازاریان نوکیا و هم چنین فروش‌ها ،بازاریابی و تولیدات کمپانی به وسیلهٔ آقایAnssi Vanjoki هدایت می‌شود.

 شبکهٔ ارتباطی نوکیا زیمنس

شبکهٔ ارتباطی نوکیا زیمنس(مثلا شبکهٔ ارتباطی نوکیا)فراهم می‌کند شبکهٔ زیر بنایی ارتباطات تلفن همراه و سکوهای خدمات ارتباطی را ، به خوبی خدمات رسانی حرفه‌ای برای اپراتورها و تهیه کنندگان خدمات. شبکه‌ها در GSM ، EDGE ، ۳G/WCDMA و شبکهٔ ارتباطی رادیو WIMAX ، شبکهٔ مرکزی با افزایش در IP و توانایی دستیابی زیاد و خدمات متمرکز می‌شوند. در پایان سال ۲۰۰۵ شبکه ارتباطی نوکیا از ۱۵۰ خریدار شبکهٔ تلفن همراه در بیش از ۶۰ کشور داشت که سیستم خدمات رسانی اش به بیش از ۴۰۰ میلیون مشترک را به عهده داشت . در نوزده ژوین ۲۰۰۶ نوکیا و زیمنس اعلام کردند که تلفن همراه و تجارت تجهیزات دایمی تلفنشان را برای ایجاد بزرگترین شرکت‌های تجاری به نام شبکهٔ نوکیا زیمنس قرار است با هم ادغام شوند مارک شبکهٔ ارتباطی نوکیا زیمنس متعاقبا در ۳GSM World Congress در Barcelona در فوریه ۲۰۰۷ به کار گرفته شد.

 نظارت و کنترل شرکت

کنترل و نظارت نوکیا در یک مجمع عمومی و گروه اجرایی هییت مدیره تحت نظارت هییت مدیره ،تقسیم بندی شده‌است رییس و سایر اعضای گروه اجرایی هییت مدیره توسط هییت مدیره گماشته می‌شود تنها مدیر گروه اجرایی هییت مدیره می‌توانند به گروه اجرایی هییت مدیره و خود هییت مدیره متعلق باشد. ًًٌٌٍکمیسیون هییت مدیره‌ها شامل کمیتهٔ بازرسی ، کمیتهٔ پرسنلی و نظارت برشرکت و کمیسیون انتخابی می‌شود.

 تحریم نوکیا در ایران

در جریان اعتراضات پس از انتخابات ریاست جمهوری دهم و سرکوب شدید معترضین توسط نهادهای حکومتی بی بی سی گزارش داد که شرکت نوکیا زیمنس که توسط شرکت‌های نوکیا و زیمنس راه اندازی و تکنولوژی کنترل شبکه تلفن همراه را به دولت‌های می فروشد این تکنولوژی را در سال 2008 در اختیار دولت محمود احمدی نژاد قرار داده بود است. این تجهیزات به کشورهای ناقض حقوق بشر همچون چین فروخته نشده اما به ایران فروخته شد.

به نوشته گاردین یکی از سخنگویان نوکیا در ایران از ارائه گزارشی از وضعیت فروش این شرکت در ایران خودداری می‌کند.[۳]


عیسی سحرخیز از روزنامه نگاران و از فعالان سیاسی دستگیر شده نیز در تماسی تلفنی به خانواده خود گفت که از طریق تجهیزاتیکه نوکیا برای جاسوسی از شهروندان به دولت احمدی نژاد فروخته بود موفق به یافتن و دستگیری وی شده اند و از خانواده اش خواست علیه این شرکت اقامه دعوا کنند.[۴][۵]

در اعتراض به همکاری نوکیا با ایران تظاهراتی نیز در مقابل یکی از دفاتر نوکیا در آمریکا برگزار گردید.[۶]

+ نوشته شده در  چهارشنبه 1389/09/17ساعت 14:22  توسط سعید  | 

یه گوشی خوب و جدید از سونی اریکسون

Sony Ericsson Vivaz

 

حدود قیمت

گارانتي اصلي

۳۳0000 تومان

 

گارانتي متفرقه

۳۰۰000 تومان

 

مشخصات عمومي

 

وضعيت :

موجود در بازار ایران

 

تاريخ ارائه :

ماه ژانویه سال 2010

 

باند :

GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 /HSDPA 900 / 2100

 

ابعاد :

12.5×51.7×107 ميليمتر

 

وزن :

97 گرم

 

رنگ بندي :

نقره ای - مشکی - آبی - سفید

 

فرم :

ساده

 

مشخصات صفحه نمايش

 

نوع صفحه نمايش :

TFT

 

تعداد رنگ قابل نمايش :

16 میلیون رنگ

 

رزولوشن :

640×360 پيکسل

 

سايز :

3.2 اينچ

 

صفحه لمسي :

دارد

 

قابليت autorotate :

دارد

 

مشخصات صداي گوشي

 

نوع زنگ :

پلی فونیک

 

قابليت پخش موزيک :

دارد

 

قرار دادن mp3 بجاي زنگ :

دارد

 

فرمت هاي قابل پخش صوتي :

WMV/RV/MP4/3GP

 

فرمت هاي قابل پخش تصويري :

MP3/WMA/WAV/RA/AAC/M4A

 

مشخصات حافظه

 

دفتر تلفن :

نامحدود ، به همراه نمایش تصویر تماس گیرنده

 

حافظه داخلي :

75 مگابايت

 

درگاه کارت حافظه :

MicroSD (TransFlash)

 

قابليت ارتقاء :

32 گيگابايت

 

حافظه RAM :

256 مگابايت

 

ديتا و اينترنت

 

پورت :

Micro USB

 

اينفرارد :

ندارد

 

بلوتوث :

A2DPنسخه 2.1 با

 

GPRS :

Class 10 (4+1/3+2 slots), 32 - 48 kbps

 

EDGE :

Class 10, 236.8 kbps

 

HSCD :

 

 

3G :

HSDPA

 

شبکه بي سيم :

Wi-Fi 802.11 b/g

 

WAP :

دارد

 

xHTML :

دارد

 

HTML :

دارد

 

ارسال پيام :

SMS, MMS, Email

 

مشخصات دوربين

 

دوربين :

8 مگاپیکسل

 

رزولشن عکس :

2448×3264 پيکسل

 

فوکوس اتوماتيک :

دارد

 

بزرگنمايي اپتيکال :

ندارد

 

بزرگنمايي ديجيتال :

4 برابر

 

حالت ماکرو :

دارد

 

تشخيص چهره :

دارد

 

تشخيص لبخند :

دارد

 

فلاش :

LED

 

فيلم برداري :

دارد

 

کيفيت فيلم برداري :

720p

 

دوربين دوم :

ندارد

 

کاهش قرمزي چشم :

ندارد

 

Geo-Tagging :

دارد

 

پانوراما :

دارد

 

لرزشگير دست :

دارد

 

موارد ديگر :

 

 

امکانات

 

سيستم عامل :

Symbian S60 5th edition

 

GPS :

AGPS

 

راديو :

FM با RDS

 

ضبط صدا :

دارد

 

شماره گير صوتي :

ندارد

 

فرمان صوتي :

ندارد

 

منشي تلفن :

ندارد

 

خروجي هدفون :

پورت 3.5 میلیمتری

 

آي فون :

دارد

 

DVB-H :

ندارد

 

push to talk :

ندارد

 

ويرايشگر آفيس :

ندارد

 

نمايش فايلهاي آفيس :

دارد

 

نمايش پي دي اف :

دارد

 

Turn to mute :

ندارد

 

Java :

دارد

 

Motion Sensor :

ندارد

 

خروجي TV :

دارد

 

موارد دیگر :

 

 

مشخصات باتري

 

باتري :

Standard battery, Li-Po 1200 mAh

 

زمان مکالمه :

13 ساعت

 

زمان جانشين :

430 ساعت

 

 

+ نوشته شده در  چهارشنبه 1389/09/17ساعت 13:40  توسط سعید  | 

سلام

دوستان عزیز لطفا مرا در وبلاگ نویسی با نظرات ارزنده ی خود یاری نمایید!
+ نوشته شده در  چهارشنبه 1389/09/17ساعت 13:32  توسط سعید  |